maandag 8 april 2013

Lazy sunday in thermaal bad

Vandaag ben ik gaan relaxen in het neobarokke Széchenyibad. Een heerlijk warmwaterbad, gehuld in een nevel van opstijgende waterdamp. Zalig om mijn spieren te ontspannen temidden van oudere Hongaarse heren die uren liggen te schaken aan de rand van het bad. En ook mijn broer en zus hadden veel schaakplezier én bekijks met hun net aangeschafte bord. Wat ook nog op mijn planning staat is een bezoekje aan de Semlöhegyigrot, naar het schijnt heel gezond voor luchtwegaandoeningen. Voor therapeutische sessies wordt het dan ook druk bezocht door astmapatiënten, weliswaar met een wachtlijst van acht maanden. De grot heeft geen stalagtieten of -mieten maar door warmwaterbronnen in de ondergrond eerder 'popcornformaties'. Ben benieuwd!

1 opmerking:

  1. Amai, dat klinkt super, Han!Ik ben blij dat je ook een beetje tijd hebt om te relaxen en te genieten, naast al dat harde werk dat je verzet! Dikke kus, tante Bie

    BeantwoordenVerwijderen